|
Post by fb on Apr 19, 2020 14:28:48 GMT
Det växte inga horn ur pannan på Helldén, fast han fortfarande är miljöpartist.
Och Stockholm kommer nog inte att ta fajten för att avskaffa flygskatten, så den bördan kommer nog regeringen låta vara orörd. Alltså även tillfälligt så.
|
|
|
Post by fb on Apr 19, 2020 20:25:23 GMT
Okej. Jag ska säga till någon miljöpartist att nu kan de förena nytta med nöje. De kan sätta upp ett kombinerat cykellopp och ett rejält C19-flyktningläger. Idén är att 10.000 miljöpartister (varav de flesta kommer från Kungsholmen) cyklar på parad till Simrishamn. Då kan de trampa på i maklig takt med uppemot 8-9 meter mellan cyklarna. Efter ett par dygn kommer de alla iväg ordentligt. De tar med sig trängelskattskyltarna, samt därtill handmålade skyltar med budskapet: "Bilar (utom elbilar) undanbedes." De får direktivet att ta med sig var sitt enpersonstält och långtids-survival-surrogat-grejer. När de kommer fram ska de allihopa fråga efter Ringaren och följa hans anvisningar om vart de ska tälta. Då blir det ordning och reda.
|
|
|
Post by CC on Apr 20, 2020 5:20:36 GMT
Tvåeggat svärd det där. Kameran skall hålla privattrafik borta från vägarna, samtidigt levererar den in pengar för att den inte håller folk borta. Så hur de än vänder sig så blir det antingen vanlig allmän maktutövning eller pengar. Bra att tanken gick att tänka, att stänga av tullarna, men när politikerna låter montera ned för gott vill jag se det, innan jag tror det. Och den utvecklingen är redan ikapp elbilen. För många elbilar minskar utsläppen men sänker skatteunderlaget.
Så den rör säkert upp mikropartiklar om man skall behöva motivera att återskatta så när de väl blir för så många att de gamla motiven för skatt inte fungerar, så kommer nya skäl. Kuggar i med vad jag anser om förhållandet till sanning. Om ens slutsatser inte villar på de anledningar man redovisar och rubbas när de ändras , så är det andra anledningar till slutsatserna som är viktigare.
|
|