|
Post by fb on Mar 31, 2021 3:33:57 GMT
Jag tycker det är orimligt att begränsa en bojkott på det sättet, eftersom högsta ledningen i CCP har makten och ansvaret över alla varianter av organiserat förtryck som pågår i landet.
|
|
|
Post by CC on Apr 1, 2021 5:44:49 GMT
Ju mer vi handlar med Kina desto fler kompromisser blir det. Vi vill ha njuren om vår egen kollapsar och köpa kampingutrustningen för en istället för 5 tusenlappar.
|
|
|
Post by fb on Apr 2, 2021 9:51:19 GMT
Kommunistkinesiska företag måste förbjudas tillträde till Sverige. Jag lovar att ta itu med det den dagen jag blir statsminister, eller så får du göra det ifall du blir statsminister.
|
|
|
Post by CC on Apr 3, 2021 7:06:55 GMT
Men du? Har vi inte båda tackat nej till statministerposten? Förra valet hade jag det som behövdes, några år medlemskap, inte helt okänd, möjlighet att köpa blazer och dumma runt och jag såg bristen på kandidater. Med lite förarbete hade jag haft chansen på en riksdgsplats och det var något inte bara jag såg. Du skulle bara sett vilka kandidater bekanta till mig var med och stoppade. De kom med bredda smörgåsar och ville ha pålägget av staten. Brrr. Att jag inte försökte fånga fortuna när hon skuttade förbi beror på att jag dels är arbets-avers, dels hade jag ingen lust att sitta och dilla mot betalning. Som hobby är det OK, men att företräda andra är något jag tar på allvar och alltså försöker undvika om jag kan hitta någon som är beredd att göra nytta mot pengar, inte bara dumma runt och ta betalt och statsministerposten är det inte mer av samma? Tycks så av vad jag ser på TV.
Det finns en anledning att jag talade om kinapuffar. Det som såg ut som lite oförargligt internt förtryck mot oliktänkande har blivit ett kinesiskt verktyg. Med all facism och all racism som finns att anklaga våra medborgare för så finns det tillräckligt för att få vår jejejing att vackla när man säger att facism mot Huawei är facism mot alla kineser. Racism mot kinesiska virus är racism mot alla kineser.
Greppet de har om våra politiker är vetenskapligt utstuderat. Och mitt senaste tält kostade 295 eller så. Köpte inte en Huaweitelefon men är helt omedveten om var min Nokia (Doro, Nuvifone, ASUS) är monterad, eller var komponenterna är tillverkade. Vi kan göra en hel del. Fria företag går lätt att hunsa, som Coca-Cola. Sprid på nätet att de sagt "neger" och de kommer att slå frivolter en vecka med hur myckt de älskar Mao. Huawei är som allt annat kinesiskt mycket mer genomtänkt och resilient för manipulationer. Precis samma som en stor andel kinesiska studenter och gästarbetare.
|
|